You are here: Home Aktualności

Aktualności

22 czerwca 2021r. w ramach bloku tematycznego, „Bezpieczne wakacje” uczniowie klasy 2c i 2d spotkali się ze strażakami OSP w Szczucinie.

Podczas spotkania prowadzący przypomniał dzieciom podstawowe zasady zachowania się nie tylko podczas pożaru, ale również w kontaktach z nieznajomymi. Uczniowie mogli dokładnie zapoznać się ze sprzętem, który znajduje się w wozach jadących do akcji. Bardzo szczegółowo i z wielką cierpliwością specjalnie przeszkoleni strażacy tłumaczyli dzieciom jak sprawdzać, czy osoba poszkodowana oddycha i jak przeprowadzić resuscytację krążeniowo – oddechową. Zaprezentowano również dzieciom, jak działają defibrylatory. Każde chętne dziecko przećwiczyło przekazaną wiedzę na fantomach. Podczas spotkania uczniowie dowiedzieli się również, że teraz funkcjonuje tylko jeden nr alarmowy 112 - obojętnie czy chcemy wezwać straż, policję, czy pogotowie dzwonimy tylko pod ten numer.

Wizyta wywarła na uczniach ogromne wrażenie. Zdobyta wiedza przyda się z pewnością w przyszłości, a właściwe skorzystanie z niej może uratuje komuś życie. Dziękujemy Straży Pożarnej w Szczucinie za poświęcony czas i cenne informacje.

Dnia 22 i 23 czerwca uczniowie klas piątych na lekcji biologii pod opieką pani Ani Jaje przygotowywali sałatkę owocową.  Przed przystąpieniem do pracy, przypomniane zostały zasady zdrowego odżywiania oraz zasady higieny. Uczniowie uświadomili sobie jak ważną rolę odgrywają witaminy we właściwym funkcjonowaniu organizmu. Po nałożeniu fartuszków, umyciu rąk i owoców, uczniowie przystąpili do obierania i krojenia produktów. Uśmiechnięte i pełne skupienia buzie pokazały, że zajęcia kulinarne bardzo się podobały. Sałatki były pyszne, a zapach roznosił się po całej szkole. Uczniowie zwracali uwagę nie tylko na walory smakowe , ale również na estetykę podania sałatki, czego dowodem była dekoracja listkiem mięty. Zajęcia sprawiły dzieciom dużo radości, a po sałatce zostało tylko wspomnienie

Dnia 24 czerwca w ramach „Programu dla szkół owoce, warzywa i mleko” rozstrzygnięty został konkurs plastyczny pt. „Owoce i warzywa jem to co smaczne i zdrowe”

W konkursie wzięli udział uczniowie klas piątych. Zwycięzcami konkursu zostali:

I miejsce Dominika Dudek 5c

II miejsce Natalia Cieśla 5b

III miejsce Gabriela Motyka 5c

Wyróżnienie: Paweł Cholewa 5c

Dnia 21 czerwca sportowcy z klasy 1d wraz z wychowawcą i opiekunem spędzili miło czas w wiosce indiańskiej MANITU.  Wstępując na teren wioski zostali przywitani przez wodza Jasny Gwint. Grupa dzieci została podzielona na dwa plemiona, a następnie dzieci wybrały sobie indiańskie imiona. Wódz oprowadził całą grupę po wiosce, a następnie sportowcy korzystali z różnorodnych atrakcji takich jak: wykonanie opasek, malowanie twarzy, strzelanie z łuku, przejażdżka tyrolką, gra w piłkę nożną, karmienie królików, kozła i mustanga. Wszyscy świetnie się bawili.

Wakacje to przede wszystkim czas zabawy i odpoczynku. Każdy z nas ma swój pomysł i sposób na spędzenie wolnego czasu. Jedni udają się na rodzinne wyjazdy, inni wybierają wyjazdy zorganizowane takie jak kolonie czy obozy. Ważne jednak, by w każdym miejscu pamiętać o bezpieczeństwie i zachowaniu odpowiedniej ostrożności.

Szkolne Koło PCK przygotowało krótką prezentację dotyczącą zachowania bezpieczeństwa podczas wakacji. Zapraszamy do obejrzenia!

Opiekunowie SK PCK

bbw

Prezentacja w formacie PDF

18 czerwca klasa 7a wraz z wychowawcą i drugim opiekunem udała się na wycieczkę do stolicy Małopolski. W trakcie wycieczki uczniowie zwiedzili krakowskie Zoo oraz Ogród Doświadczeń im. Stanisława Lema. Zarówno Zoo jak i Ogród Doświadczeń zrobiły na młodzieży ogromne wrażenie. W Parku Zoologicznym siódmoklasiści mieli możliwość zobaczyć wiele gatunków zwierząt, dla których nasz kraj nie jest naturalnym miejscem ich występowania. Uczniowie mieli również możliwość dotknąć mniej groźnych zwierząt, a czasem nawet je nakarmić. W Ogrodzie Doświadczeń młodzież poznała tajniki fizyki w ciekawy sposób, mogąc skorzystać z urządzeń edukacyjnych dostępnych w parku. Wychodząc z Ogrodu Doświadczeń, uczniowie stwierdzili, że wizyta w tym miejscu to świetna lekcja fizyki ukazana w ciekawy sposób. Wszystkie osoby biorące udział w wycieczce wróciły do domu zadowolone i w doskonałych humorach. Klasa 7a wraz z wychowawcą już planuje kolejne wycieczki w następnym roku szkolnym.

15 czerwca wraz z opiekunami udaliśmy się  się na jednodniową wycieczkę do Sandomierza. W jej trakcie zwiedziliśmy te bardziej jak i mniej znane zakątki miasta. Rozpoczęliśmy od Bramy Opatowskiej - oczywiście weszliśmy na  taras widokowy, z którego rozpościera się piękna panorama. Następnie zeszliśmy do Podziemnej Trasy. Tutaj Pani Przewodniczka opowiedziała nam Legendę o Halinie Krępiance i przybliżyła działalność kupców sandomierskich.  Kolejnym punktem wycieczki była Zbrojownia Rycerska, gdzie można było zobaczyć, a co najważniejsze  i najciekawsze - przymierzyć zbroje rycerskie, wziąć do ręki miecz oraz kuszę. Dziewczyny mogły na chwilę poczuć się jak renesansowe czy barokowe księżniczki.  Podziwialiśmy też pierścień z  Krzemienia Pasiastego,  poznaliśmy jego historię. Przeszliśmy także przez „Ucho Igielne” czyli Furtę Dominikańską - jedną z najbardziej charakterystycznych i kojarzonych z Sandomierzem miejsc. Stąd dostaliśmy się  do wąwozu Piszczele  i  wąwozu Królowej Jadwigi. Po drodze zobaczyliśmy Kościół św. Jakuba i poznaliśmy historię zamku w Sandomierzu. Następnie poszliśmy ,,Kozimi schodkami” i skierowaliśmy się na sandomierski Rynek, którego centralnym punktem jest Ratusz. Przy okazji dowiedzieliśmy  się,  czy istnieje prawdopodobieństwo zapadnięcia się pod ziemię:) Swoją wiedzę o Sandomierzu  sprawdziliśmy podczas gry miejskie, do której zadania przygotowała  Pani Przewodniczka. Klasa została podzielona  na 2  drużyny: dziewczęcą i chłopięcą. Oczywiście walka była zacięta i pełna emocji. Przy okazji  mogliśmy poćwiczyć pracę w grupie i umiejętność radzenia sobie w różnych sytuacjach. Po  podsumowaniu wykonanych zadań okazało się, że obie drużyny spisały się na medal i ogłoszono  remis. Następnie udaliśmy się w Góry Pieprzowe, gdzie każdy mógł odpowiedzieć sobie na pytanie  „Czy tutaj pieprz rośnie?” . Wróciliśmy zadowoleni i uśmiechnięci. Trzeba przyznać, że był to bardzo udany wyjazd:)

W dniu 16 czerwca klasa I b  wraz z opiekunami wybrali się na wycieczkę do Muzeum Drogownictwa w Szczucinie. Dzieci mogły podziwiać niesamowitą ekspozycję maszyn i sprzętów, które kiedyś były używane w drogownictwie. Pierwszoklasiści z zaciekawieniem słuchały historii, jakie opowiadał przewodnik. Obejrzały także bajkę pt. "Szerokiej drogi". Każdy uczestnik otrzymał pamiątkową opaskę odblaskową.

14 czerwca 2021 roku my- uczniowie klasy 4c i 5c pod opieką naszych wychowawców i p. Bożenki Mazur wyruszyliśmy na pierwszą w tym roku szkolnym wycieczkę klasową do Sandomierza . Podróż wygodnym autokarem minęła szybko i już po godzinie 9.00 byliśmy na miejscu. Tam spotkaliśmy się z przewodnikiem- panem Pawłem Lamparskim. Pierwszym punktem zwiedzania  był  Zamek Sandomierski. To dawna letnia rezydencja polskich królów. Następnie udaliśmy się do Zbrojowni Rycerskiej gdzie  uczestniczyliśmy w żywej lekcji historii. Z zewnątrz podziwialiśmy Katedrę, Dom Długosza i Collegium Gastromianum. Kolejnym punktem wyprawy była wspinaczka na Bramę Opatowskąktóra ma  wysokość 32 metrów. Z punktu widokowego  roztaczał się wspaniały widok na Góry Pieprzowe, Dolinę Wisły oraz Starówką Sandomierza.
Podczas krótkiej przerwy na  rynku,  podziwialiśmy 30 wspaniałych kamienic czasów gotyku, renesansu i klasycyzmu.
 Zwróciliśmy też uwagę na ratusz, który w narożach ma cztery główki, reprezentujące stany społeczne. Przy ogromnej kotwicy zostało wykonane jedno z wielu pamiątkowych zdjęć . Duże wrażenie na wszystkich zrobił Podziemny Sandomierz.  Spacer po dawnych piwnicach mieszczańskich, zaułkach, korytarzach - przeniósł nas w dawne czasy największego bogactwa Sandomierza. Oczywiście zobaczyliśmy też Pierścień Optymizmu,najcięższy i największy pierścień z  krzemieniem  pasiastym  Ziemi Sandomierskiej, ważący ponad 80 kg. Potem przeszliśmy przez Ucho Igielne i udaliśmy się malowniczym wąwozem do Kościoła  Św. Jakuba - ceglanej świątyni romańskiej. To najstarszy zachowany kościół Sandomierza. O godzinie 13.00 pożegnaliśmy pana przewodnika i mogliśmy chwilę odpocząć . Smaczny obiad zjedliśmy w restauracji Ciżemka, a potem udaliśmy się nad Wisłę gdzie popłynęliśmy w rejs statkiem Maria. Ale to nie wszystko! Czekały na nas jeszcze ruiny pełnego magii i tajemniczości zamku Krzyżtopór w Ujeździe.  Zwiedzanie tego obiektu było sprawiło wszystkim wiele radości. Na koniec pobytu uczestniczyliśmy w świetnie przygotowanych warsztatach plastycznych.  Pełni wrażeń wróciliśmy do domu. To była wspaniała wycieczka!

W dniu 16 czerwca w słoneczne popołudnie wybraliśmy się całą klasą wraz z wychowawcą na wycieczkę do Fly Parku w Tarnowie. Celem wyjazdu była integracja zespołu klasowego oraz pokazanie spędzenia wolnego czasu aktywnie. Na miejscu czekało na nas wiele atrakcji- strefa bitwy, latania, trampolin-gdzie dużo osób nauczyło się robić fikołki z miękkim lądowaniem w gąbkach.  Przez bite 2 godziny świetnie się bawiliśmy. Na koniec odwiedziliśmy McDonald's.

poll

W dniu 17.06.2021 na spotkanie ze sportowcami z klasy 1d przybył policjant  ze Szczucina. Uczniowie z niecierpliwością oczekiwali na przyjazd radiowozu.

Policjant w rozmowie z dziećmi poruszył zagadnienia dotyczące bezpieczeństwa podczas wakacji a w szczególności: bezpieczeństwo na drodze, bezpieczeństwo zabaw na powietrzu, bezpieczeństwo w wodzie, ostrożność w kontaktach z nieznajomymi, wzywanie pomocy i numery alarmowe.

Duże zainteresowanie u dzieci wywołało umundurowanie i wyposażenie policjantów.  Policyjny lizak  który wędrował od dziecka do dziecka.

Uwieńczeniem spotkania z policjantami była możliwość obejrzenia z bliska radiowozu. Każdy sportowiec miał okazję usiąść na chwilę za kierownicą, lub w tylnej części radiowozu. Ponadto uczniowie usłyszeli sygnał policyjnej syreny.

Na spotkaniu uczniowie upewnili się że w każdej sytuacji, a przede wszystkim w sytuacji zagrożenia zawsze mogą liczyć na pomoc policjantów.